Mina mogna funderingar

Jag bloggade inte igår kväll. Jag vet, jag hade tid och allt det där. Det var nån slags misslyckad protestaktion mot världen. Alltså inte världen, men, nämner inga namn här inte.
Istället spelade jag envist piano i typ 40 minuter i sträck för att slippa prata med någon och vägrade öppna datorn. Eftersom det var det det handlade om. Mer eller mindre.
 
Det var, tycker jag, en mycket konstruktiv lösning på problemet.
 
Fast jag förstår om ni har svårt att förstå det, det är som att mina kompisar inte kan förstå varför jag envisas med att ha "Hello-Kitty-tema" i min telefon. De tycker inte att man ska ha det på högstadiet (fördomar!), medan jag ser det hela med lite ironi.
 
Jag ser fram emot imorgon. För det första måste jag ha med mig mina skolsaker, mina gymnastikkläder och mina seglingssaker. För det andra börjar vi åtta. För det tredje är det prov på morgonen. För det fjärde måste jag åka med tidigare bussen. För det femte slutar vi tjugo före fyra.
 
För det sjätte är mitt liv räddat och nu ska jag plocka vindruvor.
 
Det är ett matteprov.

Kommentarer
Postat av: TS

Egentligen ett väldigt vettigt sätt att protestera,nu slog du två flugor i en smäll.

2012-10-27 @ 18:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0