Ytterligare en jullovsdag del 1

Dagen har gått ut på att tillsammans med hela resten av landets invånare plus ett stort antal turister yra planlöst omkring på stan. Fem timmar senare hade jag köpt en smörgås och en varm choklad (sistnämnde från McDonald´s, don´t be too cool!). Ändå kändes detta inte som ett problem, jag var med tre kompisar jag inte träffat på riktigt, riktigt länge (två år nästan).
 
Nu kom jag nyss hem och har återgått till jullovsstämning, på gott och ont. För närvarande sitter jag och planerar morgondagens skidutfärd, funderar på vad jag ska köpa för mina julklappspresentkort, undrar hur man beställer klipptid, ältar väderprognosen, tänker på julgodis och, tro det eller ej, äter julgodis. Allt detta gör mig ganska lycklig (vardagslycka, inte överdriven entusiasm) förutom väderprognosen. Den säger mest att jag nog ska skida långt imorgon, innan all snö regnat bort. Man blir nästan gråtfärdig.
 
Tur att jag kan trycka i mig lite godis som tröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0