Nyår på vårt sätt

Det är nyårsafton idag. Märkte jag. Två spännande saker har hänt. 
För det första gjorde jag en cheesecake. Plan A sket sig. Plan A blev plan B som också misslyckades. Plan B beslutade vi tappert att inte slänga bort utan tryckte in den i frysen så den blev plan C. Efter det åkte vi till butiken och köpte nya ingredienser och plan D lyckades mycket väl. Lärdomar av detta, använd aldrig, aldrig gelatin. I någonting. 

För det andra har vi haft mycket avancerad charader. Jag har visat "Elastinen äter mycket protein och blir stark som bjärven" och "Spetsen tog slut vid julkortspysslandet" och "Landslagsåkarna har carvinskidor i Hemavan". Jag vet inte hur svårt det låter men tro mig, det var riktigt kämpigt. 

Alla är faktiskt fortfarande vakna, till skillnad från förra året då vi gick och la oss klockan tio för att orka stiga upp till när liften öppnade, även om det är väldigt nära att vi somnar i soffan nu snart. 

Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0