En liten lista

Mest för att jag har lite tråkigt och är helt totalt besatt av att skriva listor över mysko saker. Så, nu spricker jag all mystik kring min långa playlist.
 
Åtminstone mystiken kring dess inledning.
 
Kalla fakta: 113 låtar (in this very moment, lär förändras), 7 timmar speltid, 58 olika artister eller artistsammansättningar.
 
Come Night - Sibille Attar
Lär mig om - Laleh
Just give me a reason - Pink, Nate Ruess
Don´t you worry child - Swedish House Mafia
Push play - Miriam Bryant
Mitt rum i ditt hjärta - Linnea Henriksson
Stopp - Veronica Maggio
När solen går ner - AKI, Kapten Röd
Alla mina låtar - Veronica Maggio
Try - Pink
Let her go - Passenger
Losing you - Solange
Från och med du - Oskar Linnros
I could be the one - Avicci, Nicky Romero
Troublemaker - Olly Murs, Flo Rida
Jag vet nåt som inte du vet - Linnea Henriksson
De e dark nu - Alina Devecerski
Håll om mig - Petter, Daniel Adams-Ray
Stanna kvar - Timbuktu, Damn!
Diamonds - Rihanna
 
Ifall ni nu har läst igenom listan kan ni säkert lägga märke till en liten detalj. Nämligen den detaljen att ALLA andra också lyssnar på exakt det här. Åtminstone alla de som lyssnar på svensk radio. Jag tror/tycker att det är lite lågt. Egentligen vill man ju inte vara en sån som "hävdar att de gillar att lyssna på musik fast de egentligen bara råkar lyssna på radio ibland och inte kan ett enda bandnamn" (förstås, stulet ur ungdomsbok, närmare bestämt Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo). Även om det eventuellt är bättre än att vara "prettodjuping med svår trettioårskris" (ungdomsbok, oh yes, Välkommen hem av Johanna Lindbäck).
 
Slutsats, jag är i en knivig situation. Bäst skulle väl ha vart att bara sitta tyst och lyssna på musik och aldrig berätta för någon men sån är inte jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0