Det blev nu så här

Så här att jag är i Vasa, hos farmor och farfar. Och läser fantasyböcker på engelska. Med inslag av datagenier och mångkulturalitet. Också jag kan överraska, fastän ni inte trodde det.
 
Jag håller på och återhämtar mig från en total nyårströtthet. Sakta men säkert går det. Ganska säkert i alla fall. Dessutom har jag köpt ett par orangea byxor.
 
Albert och jag är ungefär på samma växel just nu. Han sitter och ser på ett program på barnkanalen där figurerna heter saker som Rebus, Lösen och Lulu och alla talar i falsett. Aningen oroväckande är det att jag inte skulle ha något emot att bara dimpa ner i soffan bredvid honom och se på när de letar Rebus.
Eller var det Lösen? Nej Krita kanske.
 
Och boken heter Alif the Unseen och är skriven av G. Willow Wilson. Om ni undrar så är jag på sida 153.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Och du är i Vasa utan att berätta åt mig?? Fyskäms! :D

2013-01-03 @ 23:14:25
URL: http://linzon.ratata.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0