Lite fakta

Jag köpte The fault in our stars. Det känns bra. Jag ser fram emot den. Dessutom tror jag att jag aldrig köpt en bok tidigare. Jag äger väl knappt ungdomsböcker. Jo, några, tror jag, tror att det går att räkna dem på mina två händer också.
 
Jag läste ut Jellicoe Road. Den tog plats på min tre-bästa-böckerna-i-världen-lista. Det är ganska starkt gjort. Jag ångrar intensivt att jag inte läste den genast. Verkligen.
 
Min tre-i-topp-lista är: Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo, Alif the Unseen av G. Willow Wilson, Jellicoe Road av Melina Marchetta. Utan inbördes ordning. Förutom att Det är så logiskt(...) kanske är lite, lite bättre än de andra. Den är min kompis, min bästa vän. De andra är bara bekanta än så länge.
 
Kriteriet på en bra bok är att det inte bara är ord utan text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0