Idag vaknade jag på fel sida

Jag blev VÄCKT på fel sida. En timme innan väckarklockan. Av mamma, som sa "Ellen, kom ihåg att du ska cykla idag!". Det diskuterade vi igår också. Till sista vaken stund. När jag sedan steg upp ringde mamma igen, till hemtelefonen, "Ellen, varför svarar du inte i den egen telefon? Kom ihåg att du ska cykla idag!". När jag kollar min egen telefon har jag fått ett textmeddelande. Av Anni. "Ta med mat eller pengar. Mycket".
Då är jag redan arg.
En liten stund senare ser jag min telefon, ett nytt meddelande, pappa. "Gomorron Ellen, det är klart du ska cykla!".
 
Förstår ni att man kan få gråa hår för mindre. Dessutom hade jag historiaförhör idag och det höjer väl inte direkt humöret. 
 
Men imorgon, då ska jag sova länge! Den som väcker mig då, stackars den lilla själen.
 
Nu fick jag ett par nya sockor. Det var faktiskt ganska trevligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0