Vattenspindel

Om någon av er vet någonting intressant om vattenspindlar så får ni gärna berätta det till mig. Det skulle vara trevligt. Se det som en god gärning liksom, jag gör nämligen ett pararbete om vattenspindlar i skolan. Med mitt par bestämde vi, att jag skriver all text och han ritar de obligatoriska bilderna. Jag tycker det var en ganska bra deal faktiskt.
Ni kanske förstår hur mycket jag ogillar att rita vattenspindlar ...
 
Jag har också kunnat lista ämnet IT på den tråkigare halvan av ämnen. Dagens lektion handlade om moderkortet och indata och utdata. Vi funderade lite på varför man ska kunna sånt där "Det är ju bara att ringa till pappa!".
 
Ni förstår, vi är alltid så allvarliga i vår klass. Och fullt koncentrerade på lektionen och inte alls helt okoncentrerade, fnissande (gapskrattande) tonåringar vars högsta önskan är att ha längre raster.
Fast i och för sig tror jag vi har en liten tävling om vem som får flest tior i betyget. Men det kanske var lika allvarligt som resten av våra liv.
Som att jag och Lovisa åt 10 köttbullar var idag eftersom alla andra åt så lite så att vi måste kompensera för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0