Man ska inte göra saker svåra

Del 1.
Jag kände att jag behövde en ny mössa. Så jag virkade en. Det tog kanske en timme. Tyvärr blev den så ful att jag inte tänker använda den annat än på seglingarna. Dessutom är den virkad med nians virknål och kanske en centimeter tjock och en stor del av garnet är helylle. Det blir nog varmt och skönt skulle jag tro.
 
Del 2.
Jag kände att jag behövde en ny halsduk. Så jag hittade någonting som jag tror skulle bli en filt, att döma av färgerna kanske på sjuttiotalet, sprättade lite (bara pyttelite), sydde ihop ändorna och så hade jag en halsduk också. En sån där som är rund. Som jag inte vet vad det heter. Men jag ser inte det som det viktiga.
 
Del 3.
Den finns inte. Tyvärr.
 
Förutom min lilla "handarbetsboom", har jag varit och seglat. Men den här veckan ska jag bara segla fyra dagar så det är inte så farligt.
Jag skämtar, men nu är det bara nån vecka kvar av säsongen och sen fryser man ihjäl om man rör sig ens nära en optimistjolle. Då kan jag börja ha ett socialt liv och göra läxor och gå på scoutmöten.
 
Men före det ska jag gå och lägga mig och njuta av en till tiotimmarsnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0