Lite skamsen igen

Jag hann helt enkelt inte blogga igår. Först var jag i skolan, på strömmingsmarknaden, där hela min världsbild i princip förstördes, återkommer till det senare, sedan på Annis konsert i musikhuset. Och när jag kom hem var klockan mycket och jag gick faktiskt nästan genast och la mig.
 
Den förstörda världsbilden: En av mina kompisar skulle köpa Åländskt svartbröd från en marknadsbåt, vi hade jättelänge innan funderat över vilket språk hon skulle tala och om hon skulle våga köpa överhuvudtaget. Jag försäkrade henne om att det är en ålänning, alla ålänningar kan svenska och så vidare. Så gick hon fram och inledde, på svenska förstås, med något i stil med "Jag skulle vilja köpa ett svartbröd" och kvinnan i ståndet, omgiven av åländska flaggor, svarar "Anteeksi, puhuutko suomea?" (Ursäkta, pratar du finska).
Där och då kraschade hela min syn på världen, nu vet jag inte vad jag skall vänta mig härnäst. Typ.
 
Förutom den lilla incidenten var det en mycket trevlig dag och jag träffade Cade och Anni sjöng rent.
 Och idag har det inte hänt något speciellt förutom att när jag kom hem stod farfar och stekte plättar. Det var speciellt positivt.
 
Snart ska jag åka och segla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0