Javisst ja

Innan jag somnar, alltså typ inom den närmaste timmen, måste jag läsa till ett kemiprov. Uj.
 
Jag har varit och seglat hela dagen och eftersom mamma var rädd att jag skulle få för kallt känns det fortfarande, två timmar senare, som att jag vilken sekund som helst skulle smälta till en enda lite hög, så varmt hade jag. Fast oron var väl eventuellt lite befogad, om man tänker på att det faktiskt var snö både på bryggan och på båten när jag kom ner imorse, att min mast var helt frusen och att min förtamp ännu efter tre timmar på sjön var helt isig. Känns ganska spännande att segla när det är så kallt faktiskt.
 
Nu ska jag framkalla lite kemisk spänning och lära mig allt om hur mycket koksalt som löser sig i 100 graders vatten. Jag vill minnas att det var ganska mycket.

Kommentarer
Postat av: TS

Undrar hur många av landets seglare ännu drar på sej torrdräkterna och fattar tag i frusna tampar ? förstår att det känns spännande

2012-10-29 @ 07:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0