Det blåste hårt idag också

Rubriken sammanfattar ganska bra. Egentligen skuller jag kunna avsluta nu. Men jag måste berätta att det blåste så hårt att Anni blåste bort och någon annan kom och ersatte henne, någon som såg precis likadan ut.
Varför jag drar den här slutsatsen:
Igår, drabbades hon av stora skräcken och avbröt.
Idag, under förmiddagen, sa hon till mig "Int har jag heller riktigt homma hanskassa men shit pomm franskisar nu seglar jag".
Idag, under eftermiddagen, sa hon "Ellen! Det här borde bli en attraktion på Borgbacken!" och "Idag i ett nötskal: Noll koll!" och "Det är ju ganska roligt att segla i hård vind egentligen".
 
Jag står bara med munnen vidöppen och uppspärrade ögon och ser på.
 
Regattan fortsätter nästa helg och enligt yr.no ska det blåsa 2 m/s nordlig vind och på söndagen vara 1° varmt. Det ska bli kul! Och jag har min andraplats ganska säker, jag har 12 poäng tror jag och trean 35. Tror jag. Men struntsamma om jag vinner eller inte. Huvudsaken är att ha kul.
Fast som pappa brukar säga, allra roligast är det ju om man vinner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0