Om mig!

Jag har aldrig gjort det här tidigare. Fyllt i en färdig mall för ett blogginlägg.
 
Det skrämmer mig en aning.
 
Jag i tre ord: Pratglad. Självkritisk. Och! Pratglad OCH självsäker. Tre ord.
Min allra bästa rekommendation: "Lillebroor (pappapaa) bli inte som jag när du blir stor!" (citat ur en låt av Håkan Hellström)
Bredvid min säng finns: Ett nattduksbord. Jag sa aldrig att jag var unik.
Får mig att skratta: Torra ordvitsar. Just nu alltså. En annan dag så troligtvis mina kompisars (förlåt...) skrattattacker. Skratt smittar.
Finns i min skolväska: Förutom skräp menar ni? Min kalender (alias "Min bibel"), min(a) penal(er), eventuellt skolböcker, två till fyra romaner.
Då gjorde jag verkligen bort mig: Jag har aldrig gjort bort mig. Skulle jag motförmodan ha gjort det någon gång har jag aktivt förträngt det.
Får mig att gråta: När jag blir arg. Och rädd. Och trött. Och skrattar. Egentligen är jag en riktig lipsill.
Det viktigaste för mig är att: Få bra betyg. Vi kan låtsas att det är ett dåligt skämt, men skämt ska inte vara sanna så det kanske inte går.
En av mina drömmnar är att: Förändra världen. Förövrigt kan jag berätta att jag följer en princip som går ut på att drömmar inte är till för att förverkligas.
På min julklappslista: Tvättsvamp, babygröt, iPhone, iPod, dator. Min syster har lovat att köpa en tvättsvamp. Fast det vet jag inte egentligen om. Hon vet inte heller vad hon ska få av mig.
 
(Vet ni, nu har jag en till sak på min CV, fyllt i en färdig mall för ett blogginlägg. Stolt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0