Nyutvecklad uppfostringsmetod

När jag nu inte har min artikel och ägnar mig åt aktiv förträngning av kommande biologiprov (Jag lovar, jag ska läsa! Jag ska bara blogga först) kan jag lika bra bombardera er med text.

Jag har nämligen nyss utvecklat en ny uppfostringsmetod (eventuellt använt en färdigutvecklad uppfostringsmetod).
Upfostringsmetodens mål: Framkalla effektivitet.
Uppfostringsmetodens hållhake: Barnet i behov av effektivitet värderar spel på förälders iPhone väldigt högt.
Problem för uppfostraren: Barnet skiter i om det är effektivt eller inte så länge det får spela. Plus att uppfostraren inledningsvis måste vara ganska hård.
 
Utförande: "Du har en timme på dig innan du ska vara i säng. När du har packat skolväskan, gjort läxor, spelat violin i minst tjugo minuter (omförhandlades till sjutton) och ligger färdig för natten i sängen får du spela på iPhone den tid det är kvar"
 
Förstår ni, att allt det där, som vanligtvis skulle ha tagit ca. 2 timmar plus mycket skrik och förhandling nu tog en halvtimme. Utan ett endaste hårt ord.
Jag är fortfarande chockad.
 
Minus att jag inte ännu kommit till skedet där jag ska ta tillbaka telefonen.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0