Ett foto i timmen - kulturkarnevalen 2012

Huvuduppgiften under labbet har varit "ett foto i timmen". Jag har väldigt mycket utvecklingsmöjligheter på den fronten men jag har faktsikt lyckats åstadkomma en bild nästan varje timme. Ungefär tre bilder har jag fuskat fram. En timme är tom.
 
Dessutom har jag blivit ungefär hundra gånger bättre på att redigera bilder. Jag startade ju från 0 så att säga.
 
Fast vänta. Noll gånger hundra är noll.

12.00
Lunch i matsalen. Köttbullar vill jag minnas.
 
13.00
Tionde kulturkarnevalens gästbok. Det där med att inte ge glitter åt småbarn. Det är samma sak med tonåringar. Om inte värre.
 
14.00
Finns väl inte så mycket att säga. I vår mörka datasal.
 
15.00
Jag har alltid varit bra på att sprida ut mina saker.
 
16.00
Adresserna på whiteboarden blir bara fler och fler. För tillfället (ett dygn senare) är det nästan proppfullt.
 
17.00
Förberedelser inför kvällens livekaraoke
 
18.00
Ledsen, ingen bild.
 
19.00
Klartförberett. Ni behöver inte oroa er, jag sjöng inte.
 
20.00
Signaturen ska upp på jubileumsfanan. Sydd av gamla KK-tshirts förstås!
 
21.00
Open stage. Jag vet, jag har fuskat, men bara typ två minuter. Mitt samvete lider inte för det här.
 
22.00
"Morjensrummet". Med karameller och kanppsnurror. Knappsnurror förresten, mitt nya drog. Jag har bara söndrat två hittills. Slängt in en under en soffa. Och snurrat in en i en staffis hår. Detta under två timmar. Knappt.
Men ack så trevliga de är.
 
Efter 22 gick jag till rummet och läste om missionärer och missionärsbarn i Kongo nån gång för längesen. Sen somnade jag nog för runt 8 vaknade jag igen. Tyvärr är första bilden först från 10, 9-bilderna fick ni ju redan.
 
10.00
Här fångade vi en massa stackars staffisar att posera för oss. Jag är fortfarande stolt över att jag vågade fråga. Men det var inte min idé. Det var Linneas.
 
11.00
Graffiti kan faktiskt vara snyggt. Speciellt när man redan fotat allt annat. Och om den föreställer Pacman och Super Mario.
 
12.00
Min lunch. Inte riktigt lika gott som köttbullar. Vi kom fram till att man alltid får kycklingsås på stora evenemang för ungdomar. Med torrt ris till.
 
13.00
Blogglabbsskylten. Man kan väl säga att det tog ett tag innan jag kom på att fotografera den. Men, bättre sent än aldrig heter det väl.
 
14.00
Den signerade jubileumsfanan. Jag valde med flit att fotografera den sida där mitt namn inte står. Så ni inte letar i onödan menar jag.
 
15.00
Inga kommentarer.
 
Om ni är riktigt alerta kanske ni märkte att det borde finnas bilder ända fram till 17.00 på lördag. Ni kanske också lägger märke till att det inte finns det. Om ni inte efter alla dessa genialiska upptäckterna orkar upptäcka fler saker kan jag berätta att klockan inte är fyra ännu. Väldigt snart är den det, men inte än.
Jag planerar nog fortsätta tills karnevalen är slut, men det här måste läggas ut nu för att vara klart i tid, så om allt för en gångs skull skulle gå enligt planen på ett ungefär så får ni dem när jag kommer hem.
 
Okej då, nu när jag har läst igenom allt blev klockan ju fyra. Men jag har inte hunnit fota nåt än. Sådeså.
 
 

Kommentarer
Postat av: mor

Dina linkar fugnerar inte. Och du äter för lite mat. Jag har bildbevis. Ät mera. Annars hämtar jag mat till dig, och det tror jag inte att du vill.

2012-11-10 @ 16:18:15
Postat av: Lovisa Viinikka

Gud vad kul det verkar vara! :D

Svar: JO :)
Ellen

2012-11-10 @ 16:18:34
URL: http://viinikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0