Kroppens uppbyggnad

Mamma försökte lära oss något om kroppens uppbyggnad just. Först skulle hon bara berätta något lite kort men när jag sa att höftbenet låg i mitten av magen bestämde hon sig för att trots allt hålla en lite längre föreläsning. Det var eventuellt ett bra beslut. Även om jag aldrig vart särskilt intresserad av biologi. Och att hon berättade hur en kolever såg ut istället för människolever. "Jag vet inte om människolevern ser ut exakt så här"
Det gör igenting. Jag kommer ändå inte ihåg hur den såg ut längre.
 
Men jag kommer ihåg en sak, kanske för att jag kom på det själv. Mjälten, kroppens Superhjälte!
Ni ser, jag kanske är lite poetisk trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0