Mycket stolt

Med huvudvärk och rinnande näsa och ögon. Ibland funderar jag på att döpa om min blogg till iamgnällen med tanke på hur mycket jag hela tiden gnäller om saker och ting.
Men det var inte det jag skulle säga. Jag skulle säga att det här med att länka bloggen på facebook gör mycket gott för besökarantalet. Och att jag, även innan jag länkade, hade mycket fler besökare än vanligt. Eller, än på sistone. En period hade jag faktiskt ganska många. Men sen så hände något och nu gnäller jag så där igen så nu ska jag ägna mig åt att se positivt på saker och ting. Jag var ju faktiskt optimist ett tag innan jag blev en pessimistisk realist.
På tal om optimist, har någon förslag på vad jag ska döpa min optimistjolle till? Enligt en av mina kompisar ska det vara sex bokstäver långt och innehålla tre A:n. Då är det enda jag kommer på Amanda (men så heter åtminstone två av mina kompisar så det går inte), Amalia (men det hette min farmor och farfars båt) och Annaka (version av Annika som jag kom på under någon av dagens tråkigare stunder).
Fast jag kanske inte följer den regeln alls. Jag kanske döper min båt till något helt annat.

Kommentarer
Postat av: farmor

Kommentaren om namn på din optimist kom visst under fel inlägg, men Tjorven var förslaget !

Hoppas du mår bättre idag

2012-05-12 @ 09:01:16
Postat av: mormor

Farmor och jag tycks vara intresserade av båtar. Hur skulle det vara med Nella?

2012-05-12 @ 14:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0