Matvrakets bild av en handisturnering

Idag har jag. Ätit ägg. Ätit köttbullar. Och dessutom spelat lite handis.

Ganska mycket egentligen.
Vanliga människor skulle säga att de har spelat handis. Punkt. Men, det kändes som att det enda jag gjorde var att sitta och plocka i mig köttbullar precis hela tiden. Så därför blev det som det blev.

Själva handisen gick väl ganska bra egentligen. Jag har till och med gjort mål. Två stycken. Och släppt in åtta eller så. Dessutom så kan jag nog inte ta åt mig äran  för det andra målet direkt. Bollen studsade på försvaret och kom sedan rullandes mot mål. Där målvakten lyfte benet och sparkade den. Men missade. Och så rullade mitt lilla skott in under benet och så blev det mål.
Känns som något jag skulle kunna lyckas med. Den där målvaktens del alltså.

Så egentligen gjorde jag ett mål och släppte in åtta. Ligger på minus sju då. Eller minus sex om man är snäll.

Kommentarer
Postat av: farmor

Dessa mål du släppte in som målvakt berodde säkert också på en hel del andra spelares förmågor eller oförmågor ute på plan. Handboll är ju ett lagspel

2012-05-20 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0