Man ska aldrig säga så där

"Ihan oikeesti" Förlåt. Det var nödvändigt. Direkt översättning, "helt på riktigt". Och så säger man det lite på helsingforsdialekt.

Men idag är igen en sån där dag då jag bara lyckas med konstiga saker. Eller kanske snarare, inte åstadkommer något överhuvudtaget.
Jag sa ju det igår. Man ska aldrig säga så. Det vet jag nu.
Man ska heller aldrig säga vilken häst man inte vill rida. Då måste man alltid rida just precis den hästen. Det lärde jag mig för länge sen. Ungefär då när jag först absolut inte ville rida Atte. Och ja, då fick jag honom. Sen insåg jag att han inte var ett problem för mig och så spelade det inte så stor roll vem jag skulle få för "jag får ändå inte Nelli för hon är för svår för mig".
Och gissa vem jag då rider?

Nu, handboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0