Seljä

Det nya ordet för freak out. Mycket användbart. Speciellt när man behöver ord som rimmar på neljä. Till den där reklamsångens andra vers, á la Ellen och Wilma.

"Yksi, kaksi meille tuli faksi -och så min och Wilmas del- kolme, neljä titta nu ja seljä"
(Översättning, "Ett, två, vi fick ett fax, tre fyra titta nu jag seljä", kom dock ihåg att mina översättningar från svinska inte alltid är hundra procent korrekta.)

Annars hände det inte så mycket av värde. Vi målade djunglar i bildkonsten och den enda tanken jag hade i huvudet var att man lika bra skulle kunnat rita av klassen. För övrigt var det kul.

Har blivit en aning förälskad i himlen.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Nemen!!! Kan det vara Ullis som är på väg från Canarieöarna

2012-03-14 @ 07:27:53
URL: http://ellengranfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0