Purésången och påskpyssel

Anni försökte förgäves lära mig den så kallade Purésången på gitarr. Okej då, Bourré, inte puré. Och bara en av stämmorna. Hon hade inte noter och visste inte exakt hur man skulle spela den och jag hade inte heller noter och visste inte heller hur man skulle spela den och visste till råga på allt inte ens hur det skulle låta! Men det var ganska trevligt och hon påstod att hon skulle ta hem noterna idag.

I skolan har vi inte haft en särskilt ansträngande dag. Första timmen läste vi högt friskrivningar och de tre återstående timmarna ägnade vi oss åt påskpyssel. Jag åstadkom en mycket misslyckad kyckling och en lite mindre misslyckad kanin.

Nu ska jag troligen virka lite på min Plupp. Mönstret är från Mia Bengtssons första bok Virka Amigurumi och heter Plipp och Plopp. Min blir förvånansvärt lik.


Så här ska de se ut. Skulle det här vara proffsigt gjort skulle det ju nu komma en bild på min halvfärdiga och det tänkte bli så men nu hittar jag inget av det jag behöver och allt bara strular så det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Beckis

Din blev jättefin!!! :)

2012-04-10 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0