Morgonstund har guld i mun

Eller vad det nu är. Nåt borde jag nog sätta i mun nu för jag är ganska hungrig. Har varit uppe förvånansvärt länge redan. Jag har en bestömd känsla av att jag som vanligt läste min analoga klocka fel och trodde att den var 8.40 när den troligtvis bara var 7.40. Förstod det för en stund sedan och sitter just nu och är chockad över att jag steg upp så tidigt. Alltid ska man göra någonting.
Hade egentligen tänkt se på dubbellivsvtplay men internet var inte direkt suget på att ladda så snabbt idag så det får bli en annan gång.

Bästa uttrycket igår frmför tv:n: "Vänta! Kan ni inte stoppa melodifestivalen!" Anni insåg att hon satt på toaletten i samma stund som vi skulle få se resultatet. Dålig tajming.

Värsta upptäckten igår:
ATT BJÖRN RANELID HAR SKÄGG! Inga alls bra.

Radikalaste åsikten:
"Jag sätter inte Ranelid på min lista alls. Han är ju bara humor." Anni igen.

Coolast/töntigaste upptäckten:
Jag skrev en lista med alla artister hur jag tyckte att det borde ha blivit. På den skrev jag bara förnamnen. När jag läste igenom fick jag ju nästan en chock. Hallå, alla hette typ David, Lisa, Ulrik, Sara och Björn. Ganska typiska svenska namn. Fast ingen av dem vann ju, det kanske var för att Sverige gillar coolare namn mer. I och för sig gillar jag namn som Sara och Lisa så jag dissar ingen.

MIN LISTA:
1. David Lindgren
2. Lisa Miskowsky
3. Danny
4. Loreen
5. Ulrik Munther
6. Molly Sandén
7. Dead by April
8. Björn Ranelid
9. Top Cats
10. Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern

Men det är väldigt tajt däruppe och jag insåg nu att jag gillade Loreen mer än Danny. Tyvärr så hade vi en regel på att man inte fick ändra sig efter rösterna. Det är nog alldeles extremt tajt. För Lisas låt var egentligen bara helt okej men hon var cool som person. Och jag gillar inte David Lindgren men han hade "svängig" låt och jättemycket energi.

Kommentarer
Postat av: Beckis

Roligaste kommentaren (enligt mig): Dead by april-tuffa som lapplisor

2012-03-12 @ 07:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0