Jag ska nog int sen heller bli politiker

Jag hade inte fattat att de måste sitta på så långa möten, helt tysta, utan paus i två och en halv timme. Nu vet jag. Jag var en period så uttråkad att jag funderade på att läsa en bok om Helsingfors budget 2012 och Helsingfors ekonomiplan 2012-2014. Men jag gjorde det trots allt inte.

Jga har alltså varit på Överborgmästarens Elevkårsdagar (världens längsta och tråkigaste artikel på finska om det här) som någon smart (eller inte så smart) har valt att kalla det. Vi satt i fullmäktigesalen och behandlade ärenden gällande elever tillsammans med biträdande stadsdirektör och sedan någon annan som jag inte minns. Han hade ful frisyr.

Första tjugo minuterna var intressanta. Sen övergick jag till att vara sur på att alla bara pratade finska och att det inte fanns någon ordentlig översättare till svenska fastän kanske en tredjedel av eleverna var från svenskspråkiga skolor. Efter det insåg jag att jag var hungrig och fick jättekallt. Plus att jag hela tiden störde mig på att det inte fanns någon klocka och att jag hade lämnat min egen hemma i garderoben på grund av ett mindre sammanbrott igår. När jag kom tillbaka efter lunchen insåg jag visserligen att det fanns en klocka rakt framför ögonen på mig. Men det var liksom lite sent då.

Nu ska jag snart till Wilma och för tillfället beklagar jag mig över att en sak inte har kommit ut ännu. Hela grejen filmades nämligen och jag är lite nyfiken på att få se mig själv ... Kan länka till det när jag hittar det. Jaja, nu ska jag slita mig från den här mycket intressanta maskinen och hitta mina träningssaker.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Hur gick din presentation?

Höll du den före du ätit och visste vad klockan var, eller efter?

2012-03-02 @ 17:09:43
Postat av: Beckis

Hur många människor lyssnade på dig? Gömde du dig under ett bord som jag?

2012-03-02 @ 18:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0