Världens bästa bok. Lugnt.

Jag har läst klart hela universums klart bästa bok. Fast det känns lite som att jag sviker min förra favorit, Det händer nu av Sofia Nordin, så jag måste väl säga att den också är ganska bra.
Den bok jag läste nu heter i alla fall Det är så logiskt alla fattar utom du och är skriven av Lisa Bjärbo. Ni hör ju bara på namnet att den måste vara underbar. Det är nämligen en textrad snodd ur Säkerts låt Någon gång måste du bli själv. Se på 0.53 i första videon nedan. Dessutom har Petter en låt med just den textraden som refräng, se genast i början på andra videon.
Visserligen var boken egentligen klassifierad i kategorin totalt-patetiska-kärleksromaner-som-det-egentligen-är-så-lågt-att-digga-att-ni-inte-förstår-det. Men jag insåg för ett tag sedan att:
1. Alla böcker typ är sådana, alla handlar ju ändå om samma sak.
2. Jag gillar såna böcker. Det är liksom kärlek vid första ögonkastet.
Allt är liksom helt perfekt. En tjej och en kille. De har varit bästisar sedan lekis. Alltid kunnat prata med varandra om allt. Minus det att killen är kär i tjejen. Sen fyra år tillbaka. Men det vet inte tjejen. Och hon är egentligen kär i en annan. Sen kommer några scener som är så pinsamma att man bara vill sjunka genom marken fastän man inte ens är med i boken. Sen snackar de inte med varandra på några månader. Tjejen inser passligt till att killen hittar en annan tjej att hon nog egentligen är kär i honom också. Tjejen blir desperat och deprimerad och allt det där men sen inser killen hur mycket han egentligen älskar henne och de lever lyckliga i alla sina dar. Typ.

Nu tänker ni att jag råkade berätta hur den slutar men alla böcker i kategorin (se ovan) så slutar ju så. Så det gör inget.

Läs den i alla fall. Och om ni inte gillar den så dissa den inte alldeles för mycket inför mig för då kommer jag troligtvis att bryta ihop.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0