Fyra timmars musiklabb

Nä, musiklabbet tog inte fyra timmar, men hela projektet, fram och tillbaka tog ganska exakt fyra timmar. Metron har tekniska problem. Alltså stod jag och väntade på den i femton minuter, ringde pappa, träffade pappa i Kronohagen (efter att nästan ha tagit 3:an åt fel håll och sen dessutom hållit på att glömma att stiga av, stod vid dörren och funderade över varför jag stod så mitt i och alla andra behövde gå runt mig innan jag insåg att det var min hållplats), satt en stund med på hans jobbmiddag (bara kaffet), hittade nästan inte 16:s hållplats, gjorde en fin spurt till 86:an och uppenbarade sig hemma.
Mycket trevligt. Efter lite efterforskning visade det sig dessutom att metron nog har gått, visserligen oregelbundet men ändå, och att den har haft ett längre avbrott sedan 14.38 och det var lite över sju när jag var på väg. Läste i en bok där mamman sa till sin dotter något i stil med, "Om du nån gång tänker följa mina råd så följ det här, det viktigaste är tajming". Kanske skulle vara något för mig ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0