Frivillig assistent? Perfekt!

Jag skulle behöva en frivillig. Ja, du där, bra, kom hit. Nu får du i uppgift att berätta "fakta om naturkatastrofer i området kring Filippinerna. Lista några av dem nedan, Nämn typ, datum och antal skadade/döda:" Ja, så står det i mina geografipapper. Efter uppgiften kommer sju rader dit jag förväntas hitta på ett trovärdigt svar. Snart gör jag som i Rappakalja och hittar på riktigt på det. Jag kan döpa dem till något fin och skriva att ingen dog eller skadades eftersom Filippinerna har ett så väl utvecklat skydd.
Fast vänta. Man behövde bara göra en uppgift så jag kan ju alltid hitta en hamn i närområdet av Filippinerna till vilken man kan åka färja. Det kanske jag klarar av. Plus att jag har hälften av min tyska läsförståelse kvar. Och en faktaruta om Filippinerna.
Tack för att folket tänkte på att jag ska upp aptidigt imorgon och helst inte vill behöva kräkas på diverse familjemedlemmar av trötthet. Förresten skrev någon att det värsta som finns är bloggar där folk bara gnäller. Men det här var ju inte gnäll. Det var ju självklart ett konstaterande, av positivt slag. Och läxorna kanske blir snabbare gjorda om jag inte bloggar så mycket. Om de inte gör sig själva förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0