Azcoola

Aztekernas stadsstater var det enligt min far. Jag ägnar mig ganska mycket åt dåliga skämt just nu. En av Annis kompisar kom på en som var ungefär på samma nivå.

"Jag vill ha en trätallrik. Den ska vara väldigt tallrik." Alltså tall-rik. Rik på tall.

Jag har inget musiklabb idag för min lärare är sjuk så jag tänkte faktiskt gå ut och fota lite. Ganska förvånande måste jag säga men det är ju så fint väder. Nu lät jag som en tant på 83. Även om det faktiskt är ganska fint väder. Om jag går ut och inget arm kraschar på vägen (en i vår klass bröt kanske nästan armen idag. han skulle åka och röntga) så får ni bilderna sen. Åtminstone de som blir bra.

Och om någon råkar veta hurdana aztekernas stadsstater egentligen var så kan ni ju säga. För jag har i läxa att ta reda på.

Kommentarer
Postat av: mormor

Kolla med den levande uppslagsboken Aarne, du minns väl?

2012-03-06 @ 14:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0