Ridlägret 2012, Fredag

Frukosten började en timme tidigare än vanligt så morgonen började med en mild chock.

 

Hade ”istuntatunti” på Fritz. Det gick jättebra och Fritz är jättesnäll.

 

Förde ut Fritz och tog in Kalle.

 

Snabbpackade på kanske tio minuter och jag tror till och med jag fick med det mesta.

 

Åt skinkfrestelse.

 

Rusade banan.

 

Red Timppa. Very nice horse. Jag tror jag ska köpa den. Minus det att den är ganska duktig och i superskick och allas favorithäst och ganska meriterad = ganska überdyr.

 

Hoppade banan vi byggde. Gick bra. Inte jättesnabbt kanske. Typ skritt över travbommar och så.  Nä men det gick egentligen jättebra. Förutom skritt-på-travbommar-delen.

 

Promenerade upp till stohagen med Mandy/Lady. Funderade på att bli där med Amanda. Men då skulle vi inte fått plättar. Och om ni nånsin ser att det står ”Tyhmä stadilainen keksi: Korvslutning ja kiitokäyntiä” så är det mig det handlar om. Mina två favorit-o-ord.

 

Åt plättar.

 

Åkte hem.

 

Är jättetrött.

 

Insåg att om jag inte skulle varit så trött skulle jag lätt kunnat bli i stallet en månad till eller så.

 

Förutom att jag undrar varför alla mina ridkläder är en sån där hemsk ful-blå färg. Är det jag som valt den? Det kan det väl inte vara.

 

Och ridbyxor är mycket skönare än jeans.

 

Istuntatunti: Typ sitslektion. Man övar sitsen. Alltså hur man sitter på hästen.

Kalle: Liten häst/stor ponny. Skimmel, jättesnäll. Ganska lat den också.

Fritz, Timppa, Mandy/Lady, Amanda: Se tidigare dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0