Lepokäynti

Om mina dagar vanligtvis går i kiitoravi så har det nog varit riktigt lepokäynti hela dagen idag.
Jag borde ha sagt det på svenska men 1. det är så bra uttryck på finska så jag använder dem istället. 2. Jag har inte en aning vad det är på svenska. Lepokäynti är något-skritt och kiitoravi typ skentrav. Eller nåt. När man bara rider på finska så blir de svenska termerna lite i kläm hur många hästböcker man än läser.
Först åkte vi fram och tillbaka till Talludden (! Tyvärr inte där presidenten bor utan min moster). Sen åt vi lunch.
Efter det åkte vi "tjejer" in till den mycket stora staden och fingrade på saker i kipa. Och handlade mat, men det är en bisak.
Därefter åkte vi återigen till Talludden och åt bullar och nu så. Har vi åkt hem igen. Typ.
Imorgon ska vi ner igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0