Jag har aldrig seglat så där dåligt

Första gången jag satt i en optimistjolle seglade jag bättre än jag gjorde igår. Det gick bara i största allmänhet dåligt. Och eftersom jag då hörde till svansen så var alla nybörjare där med mig. Alla nybörjare kan inga väjningsregler. Alltså. Ingen nybörjare kan alla väjningsregler. Eller snarare. Inte en enda nybörjare kan en enda väjningsregel.
Så om man skrek STYYRA! till dem, vilket jag gladeligen gjorde ganska ofta, så såg de bara ut som små frågetecken. Sen när man skrek protest, 360, så såg de frågande ut och "vad är en 360?".
När jag var liten retade jag mig jättemycket på de här som bara skrek. Nu förstår jag dem alldeles otroligt bra.
Och nybörjarnas tränare fick lite direkt feedback. Visserligen råkar det ju vara min pappa men ändå. Eller just därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0