Nattvakt

Jag ska glädja er med att inte berätta hur lite jag har sovit. Eller hur mycket godis jag har ätit. Inatt alltså.
 
För er utan koll så är jag på scoutläger och nattvaktar i en stuga tillsammans med Kira och två killar som spelar kort och försöker få oss att sätta på Bo Kaspers orkester. Ronja och Cade vaktar porten. Man måste rapportera alla bilar som kommer in, förra bilen kom 01.50. Mitt och Kiras pass där var från 03.00 och 04.30. Tiden gick så snabbt så vi tjuvsov nog eller nåt emellan. Men jag tror inte det för jag hann äta en halv påse godis.
 
Annars, mycket kul. Vi välte inte en enda gång med jollen, till skillnad från vissa andra, vi har inte åkt hem än på grund av trötthet och vi har både godis och ärter kvar.
 
Nu ska jag ägna mig åt att prata i radiotelefon till våra älskade portvakter. De har inte ännu heller kommit nån bil. Det enda som har farit förbi var två cyklar, och det var "Bo-Kaspers-pojkarna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0