Varför snöar det inte under tak?

Jag stod på ute på metrostationen och såg att det snöade. Efter en stund började jag fundera över varför det inte låg snö på marken när det hade snöat hela dagen. Tänkte att det kanske var för att det var så små flingor.
En stund senare insåg jag att jag stod under tak. Kände mig ganska korkad ...
Ångrade förresten ganska mycket att jag inte hade kameran med. Jag funderade här för någon dag sedan att jag borde börja ta med kameran oftare och ta foton till bloggen. Just idag bestämde jag mig för att inte ta med den. Men som alltid, idag skulle jag ha behövt den! Jättetypiskt.

Pappa pratar om futurum preteritum och berättar att det inte finns något sånt. Nu kommer säkert alla att komma ihåg det och skriva det i nåt prov och sen komma och skylla på mig. Får väl skriva en liten skylt på min blogg där det står att jag inte tar ansvar för missförstånd gällande grammatikregler. Eller att jag "avskriver mig allt ansvar" gällande missförstånd.

Nu ska jag läsa på mitt mycket hatade finskaprov, tänkte skriva älskade men insåg att det skulle bli lite fel.

Grattis förresten på födelsedagen Johanna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0