Oljud vs. Tystnad

Egentligen har jag inte gjort någonting idag som skulle vara värt att skriva om. Igår i sin tur så hade jag så mycket att jag inte kunde bestämma mig och så blev det som den där åsnan mellan höbalarna eller vad det nu var.
Idag är jag ganska förkyld och har bara varit hemma. Läst en bok, sett på tv virkat. Det mest meningsfulla jag åstadkommit är att skala potatis. Jag menar, intresseklubben flyger inte direkt ur soffan. Plus att jag har skurit morötter. Ungefär lika intressant.
Ändå har jag haft en ovanligt skön dag. Resten av familjen har varit och skidat eller nånting hela eftermiddagen så jag har fått spela piano utan att nån säger att jag spelar fel eller "går den verkligen så där?" eller nu måste nog Albert också få öva. Plus att jag har fått lyssna på mina favoritlåtar som resten av familjen inte egentligen har något emot men som de nu efter fyra år (de mest långvariga och bästa) har tröttnat på. De brukar egentligen tröttna redan efter en vecka för jag är en sån människa, att har jag en favoritlåt så kör jag i princip bara "repeat" på den tills jag efter några månader hittat en bättre. Så egentligen förstår jag de som tröttnar. Jag tröttnar ju själv också efter ett tag. Av någon anledning är jag ändå uthålligare. Kan ju bero på att det är jag som väljer låtarna.
Det är inte så att man inte skulle få spela piano här hemma heller, men det är alltid någon annan som spelar nånting så den minuten som ingen spelar är man kanske inte alltid så sugen på att lyssna på musik längre och njuter bara av tystnaden. Som dock inte varar länge.
Nu är det tyst eftersom hälften ser på tv och andra hälften sover, jag borde höra till den senare halvan men är ganska bra på att dra ut på saker och ting.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ha,ha!! du har en så fin blogg! läs gärna min också! ;) www.EllenGranfors.Blogg.se

2012-01-21 @ 23:13:28
Postat av: Ellen

Förresten! hälsa gärna Anni! :)

2012-01-21 @ 23:14:24
Postat av: Alma

Jad bara kom att tänka på en sak....jag drömde om att du och din familj kom och hälsade på här i sverige i natt...och vi gcik till badhuset...

2012-01-22 @ 10:48:50
URL: http://muffler.blogg.se/
Postat av: freja

nu borde du nog gå o sova, annars, jag har en blogg:http://mylifeasfreja.blogg.se/index.html

2012-01-23 @ 11:16:21
Postat av: freja

min blogg, please läs den jag vill ha mer typer som läser den...

2012-01-23 @ 11:19:11
URL: http://mylifeasfreja.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0