Mamma sa ...

... att jag inte fick se på tv så mycket idag. Så jag har bara sett en och en halv timme på tv. Jämför med igår, tre timmar.
Däremot har jag lyssnat på radio. Coolt va? Tills P3 morgonpasset bestämde sig för att ta slut och den här lilla maskinen, i folkmun dator, bestämde sig för att den inte hade lust att öppna sändningar från P3s arkiv. Då blev jag sur och lagade pasta och tittade på så ska det låta istället. Det var en mycket konstruktiv lösning på problemet tyckte jag faktiskt.
Om alla där ute nu oroar sig för det här med moderna ungar som inte gör annat än ser på tv så kan jag gladeligen berätta att jag har hunnit göra vartevigaste en läxa som jag har. Inte bara de till den här veckan eller så utan alla. Och att jag just nu läser om Guido från Arezzo på wikipedia. Alltså inte så där för nöjes skull, så nördig är jag inte, det är till mitt historiaprojekt. Jag har nämligen lite brist på fakta om notsystemets historia. Liten vink: det är nu ni ska säga att ni har en lättläst bok för barn om den klassiska musikens historia som ni gärna kommer och för till mig redan idag så att det inte ska vara så svårt för mig att hitta fakta. Eftersom jag är lite förkyld och allt. Och så passar ni på att ta med er några plattor choklad för jag tror inte jag får ta från mammas och pappas gömmor. Ytterligare en sak jag ska ändra på som president.
Mamma ringde just. Samtalet började med att jag tappade telefonen i golvet ganska brutalt. Den gick inte sönder eller så men mamma sa att det skramlade ganska bra. En liten stund senare tryckte jag i misstag bort henne. Mycket lyckat samtal alltså. Hon upprepade faktiskt det där med att jag inte skulle se mera på tv. Så jag kanske inte kan göra det. Eller så berättar jag bara inte allt jag har sett på. Det är också en lösning.
Undrar om nån blir sur om jag äter upp alla tortillabröd? Jag har nämligen ett nytt favoritmellanmål i och med nudelbristen hemma hos oss. Quasedillas. Som helt säkert inte stavas så där. Men det påverkar inte smaken. Tricket är mycket ost. Och att inte bränna dem. Den senaste fick en aning mörkare nyans än planerat. Om man ska säga det diplomatiskt. Vilket man ska.
Det är jättemycket snö ute. Säger vi. Tänk om hela världen drunknar?
Och det ska komma en solstorm det sa dom (dom, officiellt ord, inte slang, som sagt) på radion. Ett mycket pålitligt radioprogram. De sa också att man inte skulle skjuta in spikar med spikpistol i huvudet och att man bara skulle använda hammare. Nåt annat minns jag inte. Jag har osm sagt väldigt selektivt minne. Och selektiv hörsel. som vissa andra. Men det ska vi inte gå in på för då blir Ville sur på mig igen.

Kommentarer
Postat av: mormor

Krya på dej! Choklad skulle inte vara så dumt!När man är sjuk får man snoka och smaka ur mammas gömmor.Hållerpå och röjer skåp, har lust att sätta tonvis med garn och tyg i roskis. Jag drunknar i allt!

2012-01-24 @ 12:25:02
Postat av: Farfar

Vila är inte heller fel.

2012-01-24 @ 13:14:01
Postat av: farmor

Håller med din mormor, eftersom vi inte nu är så nära att vi kunde bära hem chokladen åt dej så kan du ju säga att du lånat ur husets gömmor

2012-01-24 @ 13:43:14
Postat av: Beckis

Du verkar vara ganska aktiv vid telefoner och datorer om du vet vad jag menar... :) krya på dig!

2012-01-24 @ 19:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0