Bläckfiskräddaren

Jag har räddat bläckfiskben idag. Fast om vi tar det från början skulle åhöraren kanske främst reagera på att jag har brutit av bläckfiskben idag. Den var av trä. Under produktionen så föll ett och ett halvt ben av. Översättning för normalt folk: ett ben föll av helt och hållet och ett föll nästan av. Jag tror jag var lite för frenetisk i mitt sågande för Wilma klarade av att såga ut samma figur, bläckfisken, och den var hel och välbehållen och dessutom ganska snygg när hon gjorde det. Jag kanske måste öva lite. Träslöjd är ungefär så där som bildkonst. Jag är liksom ganska dålig på det.
Kanske det påverkade mitt sågande att jag har varit arg hela dagen. Jag har riktigt måstat sitta och hålla i mina nerver med bara händer för att de inte skulle tappas och göra så att jag råkar smälla av en atombomb eller något i den stilen. Över några idioter.
Det jag egentligen funderar på mest nu är varför det ligger framme en påse hamburgarbröd på diskbänken. Svenska hamburgarbröd dessutom.
Nu blev jag glad! Så jag tror jag ska passa på att göra något. Men jag säger inte varför. Bara Beckis vet. Och det var en väldigt töntig grej som har att göra med mitt hemliga yrke.

Kommentarer
Postat av: Alma

Akta bläckfiskarna!

2012-01-30 @ 21:31:43
URL: http://muffler.blogg.se/
Postat av: Wilma

Du länkade inte mitt namn!!!! Jag gjorde det nångong.

2012-01-31 @ 14:56:26
URL: http://wam.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0