Årets första snöbollskrig!

Vi var ute vid kanonviken idag med typ halva släkten (vi, Casper och Ninni och farmor och farfar) och vandrade och det spårade lite ur i ett trevligt litet snöbollskrig. Albert var helt blöt efteråt efter att ha legat i bakhåll bakom varevigaste en gran och stubbe. Jag var nog bäst att pricka i alla fall. Två ansikten och tre "bakar" var saldot.

Kjolen blev klar i morse och jag har på mig den nu. Eftersom jag som det geni jag är förstås inte har kameran med här hos Casper och Ninni var vi är nu får ni inte bild förräns ikväll. Den blev ganska snygg ändå. När jag har min på påminner jag ganska mycket om lilla my eller pippi långstrump och Anni däremot ser helt ut som muminmamman. Ainos var inte klar ännu när vi for men den är samma modell och samma bottentyg, fickorna vet jag inte.

För tillfället pågår trestämmig vem-kan-segla-sång. Texten finns i många versioner, senaste och bästa är "... vem kan skiljas från och vännen sin, utan att Kalla torar". Alltså finlandssvenska "tora", göra bort sig. Tidigare idag satsa vi på svåra låtar, på repertoaren stod "Spanien", "Köp varm korv" och "Till Paris" och jag skötte om dansen.

Nu snart efterrätt och sen bär det av till mormor och morfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0