Vad borde man nu säga?

I kväll har jag ägnat mig åt uttalanden med tema "politiker-som-inte-vill-uttala-sig-om-saken". Typ, " jag kan tyvärr inte ta ställning i den här frågan eftersom det inte hör till mitt ansvarsområde" eller "Den här frågan kan jag inte uttala mig om."
Igår kväll hade jag ett annat tema, nej i förrgår. Jag vet dock inte om jag ska gå in närmare på det nu. Det skulle kanske förolämpa folk. Men Anni höll på att tappa nerverna totalt. För pappa gick med i klubben och så höll vi på så hela kvällen. Okej då, vi var såna dära lärare som bara säger att "Nämen lilla vän, nu ska du inte jaga upp dig över småsaker!". Eller nåt.
Imorgon har vi friluftsdag vilket ledde till ganska mycket till exempel att jag bakade bröd och röjde hela min korg med mössor och vantar. Det behövdes verkligen för det visade sig att över hälften var sådant jag inte använder eller det inte är säsong för nu. Eller sånt som helt enkelt inte ska vara där. Typ mina hårsnoddar och min spargris.
Nu ska jag gå och lägga mig för annars blir det ingen friluftsdag överhuvudtatget för min del. Dessutom har jag en intressant sak att meddela mina kompisar så jag hoppas att det snabbt blir imorgon. För att det ska bli det måste man gå och lägga sig. Min mamma körde alltid det tricket när vi var små att hon sa att om ni går och lägger er nu blir det snabbare morgon. Visserligen är det ju lite sant men i alla fall. Jag låtsas att jag tror på det och går och lägger mig nu.

Kommentarer
Postat av: Alma

Ska du ha friluftdag? Jag hade det i förrgår.

2012-02-16 @ 07:29:20
URL: http://muffler.blogg.se/
Postat av: Anni

jag har inte märkt det

2012-02-16 @ 18:07:05
URL: http://mittlivsomanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0