Om det skulle råka vara så ...

... att ni går och gräver i min farmors och farfars frys, så bli inte förvånade när ni hittar två frysburkar med en etikett som säger Fukushima (härdsmälta) (B) 2012. Det är bara en brasiliansk köttgryta. Som blev lite svart på grund av svarta bönor. Och därför kom att kallas fukushima-grytan. Allt är alltså helt logiskt. B står förresten för Black.

Annars idag har jag skrinnat lite, skidat fyra kilometer, läst ut en bok (Midnatt av Jaqueline Wilson) och listat en åtta sidor lång innehållsförteckning över vad som finns i min farmors receptpärm som hon har samlat recept i sedan stenåldern. Ungefär. Exakt. Fråga Albert och en typ som vi träffade på tåget så kan han förklara det där med ungefär exakt. Om ni är intresserade. Tillbaka till innehållsförteckingen. Nu håller jag på och skriver rent den på dator och listar alla rätter i rätt kategori. Typ, Ulla Winbladhs helstekta örtmarinerade lammrad i kategorin kött och Nils Emils lammgryta med karljohanssvamp i kategorin grytor. Det är väldigt intressant. Inte. Men jag är sån, att när jag väl har börjat med något så kan jag inte sluta. Alltså måste jag helt enkelt få det klart eller också lider jag av det resten av livet. Så nu är en och en halv sida färdigt renskrivet på datorn och jag räknar med att ha det klart innan jag åker hem på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0