Nu har jag lyckats igen

Hrmmm.... Jo. Inte kanske lika bra som sist. Eller, jag är helt slut. Plus att min tumme svider (jag lyckades liksom ganska proffsigt banka den rakt in i en kvist när jag skulle tälja tändved eller något ditåt på scouterna) och jag har lite ont i vristen (det bara kom). Och så är mitt hår lite missfärgat på ett ställe för min fina bula visade sig vara ett skrapsår. Så nu har jag lite blod i håret. Men det är inte så farligt! Fast jag borde nog gå i duschen och tvätta bort det. Annors också tvätta mig. Om man tänker att vi har haft träningar idag och att vi av 75 minuter spelade kanske 50. Och att jag inte har återgått till min normala kondition efter att ha varit förkyld alldeles för länge.

Men misstolka mig inte nu. Jag är egentligen på ganska bra humör. Lite trött kanske men det är ju bara att gå och lägga sig. Om man skulle orka. Tyvärr är jag en sådan som tycker att det är jättetråkigt att gå och lägga sig och alltså blir uppe alldeles för länge på kvällarna, i och med detta hatar jag också att stiga upp på morgonen och när jag sover alldeles för länge somnar jag inte nästa kväll heller.
Jag är alltså inne i en ond cirkel ...  Jag kanske måste be Gurgelmappo om råd. Tyvärr tror jag att han dels är snögud, dels har jag inte offrat tillräckligt många mössor till honom. Och att jag inte egentligen är en del av den religionen. Det är en religion som enbart finns i Lübeck. De som fattar poängen, fin ordvits va? Okej, kanske inte en ordvits men i alla fall en lek, så att folk helt och hållet missförstår och bara några andra små snälla knäppisar fattar. Det är min största hobby, i alla fall efter en som jag inte kan uttrycka mig så här i offentligheten om. Ni behöver inte oroa er, den är inte hemlig på riktigt, det är bara vår lilla humor, men jag kan ändå inte säga vad det är. Ni får leva i spänning ...

Nu fick jag en tidning om att skriva av pappa som kom hem från Sverige så jag måste nog läsa den och så kan jag komma tillbaka som proffs sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0