Gunterjektioner och interstantiv

Eller något ditåt. Vi hittade på en massa nya ordklasser idag. Eller okej då, de där två. Gunterjektioner är min egen uppfinning, de är helt beroende av rumpeld eller krossande av vårmänniskor. Interstantiv kom Ville på och jag är inte säker på om det skrivs så där men det är i alla fall ett utropsord, men man utropar ett substantiv. Ett mycket vanligt fenomen alltså. Typ att ropa BIL! när man klämmer sitt finger i dörren.

Annars så har vi varit jättenormala idag. Gymnastiken kan kanske sammanfattas med "Jag kan tyvärr inte koncentrera mig på att skida nu, jag måste koncentrera mig på att mina fingrar inte ska falla av". Nä, vi hade inte så kallt men jag har nog aldrig tidigare varit så okoncentrerad på en lektion ...
Dessutom måste alla skida nerför en ganska brant backe utan spår med en liten eländig sten nästan mitt i, jag hade förstås turen att vara bland de första nere, det var nämligen ganska fint att se hur länge det tog för de andra att falla och på vilket sätt de gjorde det. Själv klarade jag backen men lyckades falla från stillastående när jag skulle demonstrera för Wilma hur man gör när man vallar skidor.

Om en knapp timme åker jag till musiklabbet och ska typ öva på att sjunga från noter. På dagens program står sånger med två toner, typ "do, do, re, re, do, re, do". Så det kanske jag klarar med nöd och näppe. Och så skulle vi gå igenom intervallerna tror jag.

Men nu ska jag gå igenom min bokhylla.

Kommentarer
Postat av: Willy

2012-02-14 @ 17:59:55
Postat av: Willy

Det hette nog interjekstantiv, inte interstantiv. O de var Hugo

som hittade på ordklassen. Jag bara hittade på namnet.

2012-02-14 @ 18:02:03
Postat av: Anonym

Känns som om mina citat kom med ganska mycket. :) MEN MIN RUMPELD SPRIDER SIG FORTFARANDE!!!!

2012-02-14 @ 19:03:51
Postat av: Beckis

Det ovanför var av mig

2012-02-14 @ 19:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0