Ett STORT, STORT misstag

Jag har gjort bort mig igen. Jag råkade lova att vara lycklig ett helt år. Egentligen är det Sveriges fel. För de har ett program som melodifestivalen och så råkade de ha bra smak också. Så att de röstade Lisa Miskovsky till final. Jag trodde inte hon skulle gå till final och så råkade jag lova att jag skulle hoppa i taket och vara lycklig ett helt år om hon vann. Ojoj Ellen.

Om ni undrar varför jag hejade så mycket på henne så kan jag bara säga att om nån är singer-songwriter från Norrland, varit med i svenska snowboardlandslaget och nuförtiden spelar ishockey i ett A-lag nånstans som jag inte minns var så då måste man bara älska det. Punkt.

Min tysta lugna morgon för mig själv misslyckades när jag insåg att datorn inte hade ström och att sladden var fast bakom en byrå. Det är nämligen väldigt svårt att flytta byråer så där tjugo centimeter utan att någon vaknar. Men innan det hade ingen hört mig.

Planen är att vi idag ska skida nästan tjugofem kilometer. Gissa vems idé? Jag kan ge en ledtråd, inte min.

Jag tror nog att jag får skida några kilometer med tanke på allt sött jag åt igår. Gårdagens efterrätt, här:

Chokladpudding, ganska god måste jag säga. Och jag lagade den nästan helt själv. Förutom när jag drabbades av tänk-om-det-börjar-koka-ångest. Då hjälpte pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0