Dagens tema fortsatte

Gammelmormortemat. Efter att jag bloggade sist så bakade jag bullar. Eller, Anni bakade bullar och jag, hmm, assisterade. Typ satte i jättemycket smör. Medans degen jäste lyssnade jag på klassisk musik och stickade. Vem var det som påstod att jag fyllde tretton för en månad sedan? Jag tror vi har misstagit oss, jag fyllde nog 113.

Höll på att bli (bli??) galen just. Albert ser på svtplay som gör att hela resten av internet står helt stilla och då skulle jag förstås försöka kolla mejlen och blogga samtidigt och nerverna gick heta. Men nu fyllde jag på med kylarvätska och allt är normalt igen.

Mina bullar, förresten, blev förvånansvärt lyckade. De jäste dock inte så mycket först men tog en rejäl slutspurt i ugnen där de blev sisådär 12 cm i diameter. Hoppsan... :)

Nu ska jag fortsätta med mina djurskisser. Ojdå, föll ni av stolen. Jag vet det skulle jag också göra, jag är inte en sån som skissar så mycket djur vanligtvis. Men det blir inte så särskilt bra egentligen. Bra sysselsättning är det ändå medans datorn laddar. Så jag fortsätter.

Kommentarer
Postat av: farmor

läst texten flera ggr, blir så glad av den.

Tråkigt förstås att sjukdomen återkommer men du tycks lätt hitta kompensation i tillvaron.Hoppas bullarna blev goda

2012-02-06 @ 07:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0