Förhandling

Jag hade två alternativ nyss. Åka med pappa och sätta presenning på båten (nackdelar: kallt, snöigt, svårt att "lintsa", fördelar: inte så tråkigt, man får frisk luft, typ) eller dammsuga och städa hemma (nackdelar: tråkigt, jobbigt, dammsugaren låter högt så man kan inte lyssna på musik, fördelar: ingen som vaktar så man kan lätt lintsa, när man är klar kan man läsa bok, man slipper klä på sig varma kläder och hela det köret).
 
Lintsa = egentligen skolka, men typ, att fuska lite och inte hela tiden göra sitt yttersta.
 
Jag valde dammsugningen bara för att jag inte orkade åka någonstans. Det visade sig vara ett rätt okej val, jag har varit hemma ett bra tag nu och inte ens sett dammsugaren. Istället har jag redigerat/klippt ihop min gamla lågstadieskolas skoltidning.
Pappa tyckte det var en mycket bra deal för honom. Jag tyckte det var en bra deal för mig.
 
I eftermiddag ska jag åka till en kompis på Drumsö och fira hennes och en annans födelsedag. Jag vet inte exaktare vart jag ska annat än att jag ska till Drumsö och att de tar emot oss på busshållplatsen men det går nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0