En sån trevlig lillajulsmorgon

Jag vaknade en timme tidigare än jag hade tänkt (8.23) av att varmvattenbredaren som står i mitt rum lät som om någon skulle duscha i den.
 
När jag tittade närmare var det blött runt den.
 
Nu har vi inget varmvatten och får inte en ny förrän tidigast måndag. Alla våra avloppssystem och sånt går sönder passligt till jul.
 
Jag minns det året vi mitt under julannandagsmiddagen stod tre av släktens män och jag uppradade kring farmor och farfars avloppsbrunn ute i snön för att se varför den inte drog. Jag har för mig att vi fick den att fungera.
 
Åtminstone stundvis.

Kommentarer
Postat av: TS

Har ofta tänkt på det och konstaterat att just för att du stod där med de andra som var lika engagerade blev det uthärdligt trots att tidpunkten inte var den mest lämpliga

2012-12-01 @ 21:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0