Skillnaden mellan D-juniorer och damer

D-juniorerna kan springa över planen och plötsligt tappa ena skon. Men ändå spela vidare och lämna skon mitt på planen.
Det gör damerna väldigt sällan. Egentligen gör vi det också ganska sällan, men den ena gången var en gång för mycket. Fast väldigt underhållande. Där rusar man som en galning och plötsligt snubblar man nästan på motståndarens sko. Såna gånger krävs det ganska mycket av min koncentration för att fortsätta spela och inte ramla ihop i en fnissande hög.
Nu efteråt när jag tänker på det börjar jag nästan alltid fnissa. Det och två saker till kan göra mig alldeles tokigt fnissig. Skoincidenten, en gång när Anni föll ner i en rosa låda med barbie-dockor mitt under Finlands nationalsång. Och så en gång när det plötsligt "hände något" och en av mina kompisar satt med munnen full av blå gelpenna. Men det försöker jag att inte fnissa så mycket åt för det var nog inte så kul för henne.
Har redan haft två timmars träningar. Punkt. Vet inte vad jag ska säga om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0