Så sitter man och googlar igen

Läxor.
Idag "Gör en faktaruta om daggmasken i ditt arbetshäfte. Beskriv förökningen och hur sinnesorganen fungerar." Nu har jag fastnat på hur stor en daggmask är. Visserligen vet jag ju på ett ungefär, men ändå. Det enda jag hittar är från wikipedia, om ringmaskar (daggmasken är en av dem), kan bli allt från en millimeter till tre meter (tre METER?)! Tack för hjälpen säger jag bara.
Undrar vad daggmask är på engelska? Finns den ens i engelskspråkiga länder?

Den här läxan är annars också gjord lite med principen Ja. Nej. Kanske. För Att Det Är Bra För Naturen. En effektiv princip på många sätt. Speciellt om man vill få det snabbt gjort. Det vill man. Sannoliken att vi skulle ha skriftligt läxförhör imorgon är också jätteliten för vi hade det idag.

Nu ska jag återgå till min vän daggmasken. Vet ni varför den kommer upp ur jorden? Det är inte för att dens gångar blir fyllda med vatten utan för att den då kan förflytta sig mellan olika "vistelseorter" utan att torka. Källa: Wikipedia.

Vänta. En sak till. Vad betyder sinnesorganen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0