Påskbilder

Mitt förra inlägg var ju verkligen helt katastrof men jag hade en aning bråttom (alltså supermegajättebråttom) så det blev som det blev.

Nu några bilder som kanske inte egentligen är påskbilder i något annat avseende än att de är tagna på påsk.

Grannens sjöbod. Lägg märke till isen.


Blåsippor, de ville inte slå ut riktigt ordentligt, det var så kallt. Dessutom någon slags varelse på kotten, märkte den just, har inte en aning om vad det är.




En svan. Tyvärr ville den inte komma så nära. Och det fanns faktiskt en till men den simmade nog ut ur bilden.


En ... ööh ... blomma. Jag vet att jag borde veta vad den heter och allt det där men biologi är inte direkt mitt starkaste ämne.


Vårt lilla kärr. Eller kanske tjärn. Det låter finare. Fruset är det i alla fall.


En annan grannes brygga. Det brukar vara rejält med vass här emellan men som ni ser så har det hänt något med den.


Kommentarer
Postat av: mormor

Jag blir helt tagen,när jag ser alla dessa fina vårbilder. Tack Ellen för dem!

2012-04-10 @ 09:47:04
Postat av: farmor

Jag hör också till bundrarskaran ! förutom polis kunde ett framtida yrke vara naturfotograf

2012-04-10 @ 17:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0