Om någon såg mig nu

Så skulle den nog skygga tillbaka och muttra något om att den troligtvis kommit fel. Eller så inte. Det beror lite på vem som kommer. Här sitter jag i alla fall och sjunger och knackar rytmer primavista från mina musiklabbspapper. Jag har som mål att få klart dem i år. Fast det kan nog bli lite knappt. Men om jag lyckas så är jag endera en naturbegåvning eller väldigt bra på att fuska. För det ska ta två år. Och om jag gör klart det nu har det inte ens tagit ett. Och med tanke på hur värdelös jag är på sånt här egentligen så kan det ju inte vara sant. Så snart kommer väl någon och säger att jag egentligen har gjort helt fel uppgifter eller något i den stilen. För det brukar vara så.
Den här eftermiddagen har gått alldeles otroligt långsamt. På tal om det. I meningen "Pojken letar ilsket efter sina byxor", vilken satsdel hör ordet efter till? Jag blev så sur på den uppgiften så jag bestämde att det lika bra kunde vara "Pojken letade ilsket sina byxor" och tog bort hela efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0