Nu är jag avundsjuk

Anni har roliga läxor medans jag alltid bara har allt möjligt svårt som jag sitter här och river av mig håret över. Den senaste läxan som fick mig väldigt entusiastisk var att hitta på en massa saker. Hon hade en lista med påhittade ord, som hon sedan skulle hitta på en förklaring till, som i Rappakalja. Väldigt kul. Man kan väl säga att jag kom med lite förslag emellanåt ...
Hmmm... Orden var kanske inte så påhittade sen heller. Ett av dem var en pojknamn (vår version, en speciell sele för bergsklättrare när de klättrar vid stup med överhäng), ett annat en effektiv underförbränningspanna (?) (enligt oss, tandkräm man har på tänderna under natten). Vi googlade lite. Den moderna ungdomens lösning på allt. Efter att man facebookar om det.

Kommentarer
Postat av: farmor

Ett liv utan hårrivande utmaningar skulle nog inte passa dej

2012-04-17 @ 21:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0