Dagen som bara försvann

Igår inleddes dagen med en handbollsmatch. Vi förlorade. Väldigt förvånande. Efter det till stan, Öppet Hus på Sandels. Jag kommer insmygandes till Annis konsert efter första stycket. Konserten avslutas med ett tjugo minuter långt blues-improvisationsstycke i E.

Lunch åts på Swagatam, Alberts gruppövning genast därpå, samtidigt gick jag och Anni till "Blåsarnas konsert" för att se en kompis spela. Dessutom var det coolt för hela orkestern spelade Angry Birds-sången till sist. Under tiden var mamma och pappa förresten och fikade med en kompis.

Klockan halv fem väntar Alberts konsert, den var ganska kort, ungefär en halvtimme, och inleddes med ett kanske 15 minuter långt violinstycke, en Ungerskt inspirerad Concerto av Oskar Rieding. Efter det spelade två knoddar en sång på lösa strängar och till sist spelade hela gruppen. Det var väldigt varierande nivå som ni märker.

När jag kom hem spelade jag piano och gitarr och rörde inte ens en dator. Alltså bloggade jag inte. Idag ska jag och spela med 98:orna och någon påstod att jag skulle vara målvakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0